martes, 10 de diciembre de 2013

Reconèixer el valor del color en la publicitat

Els colors tenen una capacitat per comunicar i produir sensacions a l'espectador. Aquí en tenim alguns exemples:


  • El groc i el vermell ataronjat serveixen per representar el sol i el foc, que fan sensació de calor. 
  • El blau i el verd permeten representar l'aigua, el gel i la sensació de frescor que provoquen.
     


Els colors també tenen diversos significats segons l'entorn cultural. En la nostra cultura, per exemple:

  • El color blanc s'associa amb la llum, la pau i la puresa.
  • El color negre s'utilitza per expressar el dolor, el dol i la mort.
     

En publicitat, els colors permeten també expressar idees, potenciar certs aspectes d'un producte i fer arribar el missatge de manera eficaç al possible comunicador. 

Dos exemples:



  • El negre indica elegància.
  • El vermell s'utilitza per representar la passió, l'amor o la sang, la revolució, el dinamisme i el perill.
  • El groc representa l'or, els diners i la riquesa.

         

No hay comentarios:

Publicar un comentario